jordemoderrenske.reismee.nl

Verassing!

Lieve lezers,

Vrijdag 14 oktober had ik mijn laatste dienst met mijn begeleidende verloskundige! We mochten een koppel begeleiden bij de geboorte van hun eerste kindje. Een prachtige fysiologische baring die ik zelfstandig heb mogen begeleiden en waarbij ik voor het eerst gebruik maakte van de baarkruk. Het was ontzettend leerzaam om deze bevalling te mogen begeleiden maar ook leuk omdat ik nu 15 bevallingen zelfstandig heb begeleid! Ik had beschuit met muisjes meegenomen als traktatie dus kon ik deze mijlpaal hier goed mee vieren!

Vanwege de taal is het vaak lastig om de bevalling van begin tot eind hier zelfstandig te begeleiden maar met de verloskundige heb ik hier nu een goede werkwijze in gevonden. Ik maak het plan en verricht de praktische handelingen en de verloskundige vertaald indien dit nodig is. Daarnaast heb ik een aantal woorden in het Deens geleerd waardoor ik de geboorte in het Deens kan begeleiden!

Na het afscheid nemen van mijn begeleidende verloskundige reed ik naar huis. Bij thuiskomst deed ik de deur van mijn kamer open, en normaal is mijn vriend thuis, maar die zag ik niet. Maar wie ik wel zag was een hele goede vriendin van mij, Tara! Ze zat uit het niets op mijn bed. Ze had samen met mijn vriend een plan gemaakt langs te komen in Denemarken als verassing. En dat is zeker gelukt!!

Na het vele bijpraten en samen wat te hebben gedronken zijn we naar de Street Food Club gereden in Aarhus. Een leuke hal waar je veel verschillend eten kunt halen zoals: Mexicaans, Grieks, Deens, Indiaans, Italiaans, Spaans en meer.

Zaterdag gingen we naar het Aros Museum met wel 10 verschillende kunsttentoonstellingen! Het leukste was de Rainbow Panorama. Dit was een ronde cirkel op het dak met verschillenden kleuren gas waar je, als je er doorheen loopt, uitzicht hebt over Aarhus in de kleuren van de regenboog. Na het avondeten gingen we op pad om daar een drankje te doen.

Zondag brachten we een bezoek aan de haven waar we een heerlijke koffie hebben gedronken om vervolgens nog even langs de Infinity Bridge te rijden en naar huis te gaan. Na een avond op tijd naar bed en een heerlijke ontbijtje bij La Cabra in de Latin Quater op maandag ochtend was het voor Tara tijd om naar huis te gaan!

Wat was het fijn om haar te zien!

Deze week nog 4 dagdiensten en dan zit het avontuur hier er echt op..


Liefs,

Renske



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!